• Za nami kolejny intensywny dzień. Przedpołudnie minęło nam w szkolew Katerinie. Naszym greckim kolegom zaprezentowaliśmy nasz kraj, region i miasto.
        Po obiedzie, w szkole językowej w Pantaleimonie, poznawaliśmy tajniki ekologii w języku angielskim.
        Wieczorna dyskoteka zwieńczyła długi dzień. Bawiliśmy się świetnie razem z kolegami z innych grup erasmusowych.

10 października 2023 r.

Kolejny intensywnie spędzony dzień. Rano pospacerowaliśmy po targu. Wszystko tu można dostać, jednak najpiękniejsze są stoiska warzywno - owocowe. Udzielił się nam rytm życia Greków, którzy niespiesznie robią zakupy, by przygotować posiłek. My swój zjedliśmy o 13.30, a już o 14.00 byliśmy w autokarze w drodze do stolicy północnej Grecji - Salonik. Krótki, ale interesujący wypad, dobrze nam zrobił. Pani Justyna - nasza przewodniczka - bardzo ciekawie opowiadała o Aleksandrze Wielkim i o niedoli Greków pod zaborem tureckim. Musieliśmy pocieszyć się najsmaczniejszymi pod słońcem lodami. Jaki smak wybrać? To były trudne decyzje... Wracamy zaopatrzeni w pączki z nadzieniem kasztanowym do Sun Beach. A jeszcze trzeba zjeść kolację!

9 października

Kolejny dzień naszego pobytu w Grecji zaczęliśmy od śniadania, które mieliśmy o godzinie 9.00. Następnie o 9.45 wyruszyliśmy w drogę na targ w Litochoro. Spędziliśmy tam półtorej godziny. Później pojechaliśmy na zamek w Platamonas, gdzie był bardzo piękny widok na Morze Egejskie oraz pobliskie wyspy. Zafascynowały nas tam spacerujące żółwie i dojrzewające granaty. Wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy obiad i w końcu mogliśmy odpocząć… Chociaż wielu z nas wolało powalczyć z falami.

Około 15.30 pan Przemek – nasz pilot zorganizował małą olimpiadę między szkołami z naszego hotelu. Były trzy sportowe kategorie: pływanie, piłka nożna oraz siatkówka. W pływaniu zajęliśmy pierwsze miejsce, w piłce nożnej drugie, a w siatkówce 2. i 3. Na szczęście nie musieliśmy rywalizować na golasa, jak to było w starożytnej Grecji. Po kolacji czekały na nas same niespodzianki. Najpierw obchodziliśmy urodziny naszych październikowych solenizantów, a potem daliśmy upust energii w czasie dyskoteki. Bawiliśmy się super, tańczyliśmy i graliśmy w limbo.

8 października 2023 r.

Dzień 7. zaczęliśmy bardzo wcześnie, ponieważ musieliśmy wstać przed 6:00. Zjedliśmy śniadanie, po czym dostaliśmy pakiety z żywnością na drogę. Jechaliśmy ponad 2 godziny do portu, gdzie przesiedliśmy sie na statek. Rozpoczął się rejs do portu Amaliapoli. Na pokładzie śpiewaliśmy oraz tańczyliśmy.

Koło godziny 12:00 dotarliśmy na wyspę Skiathos. Tu zjedliśmy wczesny obiad - typową grecką potrawę ,,souvlaki". Po posiłku popłynęliśmy dalej na plażę, która nosi nazwę "Koukounaries beach". Po kąpielach wyruszyliśmy w rejs powrotny, który minął nam bardzo wesoło. Dzień zakończyliśmy późną kolacją. Popadaliśmy i śpimy. Jutro przecież nowe wyzwania!

7 października 2023 r.

6 padziernika 2023 r.

Dzisiaj minął piąty dzień naszej podróży po Grecji. O godzinie 9.00, po pysznym śniadaniu, przywitaliśmy naszą dzisiejsza pilotkę, by ruszyć na całodzienną wycieczkę. W autokarze w drodze na Meteory pani Asia przez 2 godziny opowiadała nam o różnych zwyczajach i świętach w Grecji. Nawiązywała do mitologii, uczyła nas nowych słówek. U podnóża tych przedziwnych skał wysłuchaliśmy ciekawostek o pisaniu ikon. Mogliśmy dotknąć płatków złota i dowiedzieć się, do którego świętego można pomodlić się o zdrowie. Mieliśmy chwilę na zakupienie pamiątek. Potem zwiedzaliśmy jeden z sześciu czynnych klasztorów – klasztor św. Stefana z przepięknymi barwnymi mozaikami i freskami. Wchodziliśmy na punkty widokowe i szukaliśmy ruin pozostałych 18 budowli sakralnych. Zaintrygowały nas jaskinie i wspinający się po skale śmiałek, który próbował dostać się na szczyt, nie korzystając ze schodów. W Kalambace położonej u stóp Meteorów zjedliśmy obiad, który składał się z greckich potraw. Dodatkową atrakcją w drodze powrotnej była loteria połączona z konkursem, w której wygraliśmy różne nagrody. Był to niesamowity dzień. Zapierające dech widoki z pewnością pozostaną nam w głowach na długo. Dziękujemy pani Asi, naszej pilotce, za tę niesamowita przygodę.

5 października 2023 r.

Czwartego dnia naszego pobytu w Grecji, obudziliśmy się wcześnie, aby zjeść śniadanie i pojechać do greckiego gimnazjum w Katerini. Dyrektor szkoły serdecznie nas przywitał i oprowadził po budynku, w tym samym czasie wyjaśniając nam, jakie przedmioty wykładane są w zwiedzanych salach. Następnie zostaliśmy zaprowadzeni do sali gimnastycznej, gdzie uczniowie szkoły pokazali nam tańce oraz pieśni narodowe, oglądaliśmy też prezentację o Grecji i o szkole, do której zawitaliśmy. Po tym wszystkim mieliśmy czas wolny na zapoznanie się z uczniami oraz pogranie w różne gry. O godzinie 14:50 pojechaliśmy do centrum OES w Platamonas, gdzie spędziliśmy dwie godziny, tworząc prezentacje o naszym kraju oraz szkole. Po drodze do hotelu zajechaliśmy do sklepu na małe zakupy. To był bardzo udany dzień!

4 października 2023 r.

Dziś śniadanko skonsumowaliśmy o 8:30, by udać się do Centrum Informacji o Olimpie. Zajechaliśmy również do miasteczka Litohoro, gdzie zaczęła się gra miejska polegająca na wymienianiu rzeczy z tubylcami.

Odwiedziliśmy punkt widokowy w celu uwiecznienia wybrzeża Morza Egejskiego. I w końcu… po aktywnie spędzonym czasie wróciliśmy do hotelu, by odsapnąć a potem kąpać się w słonej wodzie. Po pływaniu poszliśmy na pyszny obiad. Na naszych kolorowych talerzach królują jednak frytki! Potem krótka wycieczka na tzw. Stary Panteleimon, czyli do wioski położonej wysoko w górach. Tu zaopatrzyliśmy się w mydło i powidło, kremy i pumeksy, magnesy i inne pamiątki.

Po 18.00 skoczyliśmy znów na plażę, by bez wyrzutów sumienia zjeść obfitą kolację.

3 październiak 2023 r.

Drugi dzień zacząć czas!
        Ten piękny dzień zaczęliśmy od śniadania. Choć padało, to nie zepsuło nam planów.
        Około godziny 10 wybraliśmy się do amfiteatru, w którym uczyliśmy się tradycyjnych tańców greckich - głównie zorby, inaczej sitraki. Gdy wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy pyszny obiad. Po odpoczynku wybraliśmy się do miasta na grę terenową. Mieliśmy zadanie, które wymagało od nas kontaktów z mieszkańcami Platamonas.
        Przy okazji zwiedziliśmy to piękne miasteczko, położone przy Morzu Egejskim. Dzień zakończyliśmy kąpielą w basenie hotelowym. To był fantastyczny dzień, który spędziliśmy w miłej atmosferze.

Ostatni dzień - czas na podsumowanie projektu. Były podziękowania, łzy i trochę smutku, że czas opuścić słoneczną Grecję i wrócić do szkolnej rzeczywistości. Jutro o 6.00 rano wyruszamy w drogę powrotną do Ełku.

11.10.2023 r. 39 uczniów SP3 w Grecji

Za nami kolejny intensywny dzień. Przedpołudnie minęło nam w szkole w Katerinie. Naszym greckim kolegom zaprezentowaliśmy nasz kraj, region i miasto. Jednak najbardziej spodobała się im nasza szkoła. W konfrontacji wypadamy korzystniej - greccy przyjaciele zauważyli ładniejsze sale, lepiej wyposażone pracownie, świetne obiekty sportowe.

Po obiedzie, w szkole językowej w Pantaleimonie, poznawaliśmy tajniki ekologii w języku angielskim.

Wieczorna dyskoteka zwieńczyła długi dzień. Bawiliśmy się świetnie razem z kolegami z innych grup erasmusowych.

Kolejny dzień naszego pobytu w Grecji zaczęliśmy od śniadania, które mieliśmy o godzinie 9.00. Następnie o 9.45 wyruszyliśmy w drogę na targ w Litochoro. Spędziliśmy tam półtorej godziny. Później pojechaliśmy na zamek w Platamonas, gdzie był bardzo piękny widok na Morze Egejskie oraz pobliskie wyspy. Wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy obiad i w końcu mogliśmy odpocząć… Chociaż wielu z nas wolało powalczyć z falami.

Około 15.30 pan Przemek – nasz pilot zorganizował małą olimpiadę między szkołami z naszego hotelu. Były trzy sportowe kategorie: pływanie, piłka nożna oraz siatkówka. W pływaniu zajęliśmy pierwsze miejsce, w piłce nożnej drugie, a w siatkówce 2. i 3. Na szczęście nie musieliśmy rywalizować na golasa, jak to było w starożytnej Grecji. Po kolacji czekały na nas same niespodzianki. Najpierw obchodziliśmy urodziny naszych październikowych solenizantów, a potem daliśmy upust energii w czasie dyskoteki. Bawiliśmy się super, tańczyliśmy i graliśmy w limbo.

Dzień 7. zaczęliśmy bardzo wcześnie, ponieważ musieliśmy wstać przed 6:00. Zjedliśmy śniadanie, po czym dostaliśmy pakiety z żywnością na drogę. Jechaliśmy ponad 2 godziny do portu, gdzie przesiedliśmy sie na statek. Rozpoczął się rejs do portu Amaliapoli. Na pokładzie śpiewaliśmy oraz tańczyliśmy.

Dzisiejszy dzień był dniem relaksu i wypoczynku. Kąpiele słoneczne, pływanie w morzu i basenie. Po południu pojechaliśmy do wąwozu w paśmie gór Olimp, gdzie podziwialiśmy piękne widoki.