• Świetlica aktywnie promuje zdrowy styl odżywiania. Z okazji Światowego Dnia Kanapki uczniowie samodzielnie przygotowali śniadanie. Każdy wybierał ulubione składniki i komponował z nich swoją kanapkę. Była to świetna okazja do kształcenia u dzieci odpowiednich nawyków żywieniowych, kultury spożywania posiłków oraz rozwijania samodzielności i kreatywności.

        Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania był świetnym momentem, aby zaprosić do świetlicy pielęgniarkę szkolną, która to w niezwykle interesujący sposób przybliżyła świetliczakom zasady zdrowego odżywiania się. Ponadto uczniowie obejrzeli film edukacyjny na temat piramidy zdrowego żywienia, którą następnie wykonały za pomocą zdjęć zdrowych produktów zamieszczonych w gazetkach reklamowych. Na zakończenie cyklu zajęć samodzielnie przygotowały zdrowy, pyszny podwieczorek – szaszłyki owocowe.

         

         

         

         

        20 kwietnia w ramach obchodów Tygodnia Zdrowia klasa 8 uczestniczyła w spotkaniu z farmaceutką, panią Elizą Szypulską. Uczniowie dowiedzieli się, na co należy zwracać szczególną uwagę przy czytaniu ulotek leków, czym są suplementy, i jak je stosować oraz wykonywali maści i kremy.

           
           
           
           

         

         

         

        18 kwietnia uczniowie zachęcali rówieśników do spożywania zdrowych przekąsek w czasie przerw.

         


        W ramach Tygodnia zdrowia 17 kwietnia uczniowie klas 1-3 przebrali się za przedstawicieli zawodów medycznych.

         

         


         

        31 marca 2023 r. w Ełckim Centrum Kultury odbyło się V Forum Onkologiczne poświęcone profilaktyce
        chorób nowotworowych oraz szczepieniom profilaktycznym przeciwko wirusowi brodawczaka
        ludzkiego HPV. Gościem Forum Onkologicznego był dr Łukasz Durajski.

         

         

        Spotkanie z psychodietetykiem

        12 kwietnia wraz z klasą 7b mieliśmy przyjemność uczestniczyć w spotkaniu z panią Anną Ardzińską, która jako psycholog, dietetyk kliniczny i psychodietetyk opowiedziała nam jak powinna wyglądać prawidłowa piramida żywienia w okresie dorastania (dojrzewania). Pani dietetyk poruszyła bardzo ważne tematy zdrowego odżywiania oraz jego zaburzeń: anoreksji, bulimii czy kompulsywnego objadania się.

         


        WITAMY WIOSNĘ SMACZNIE, ZDROWO, NA SPORTOWO”

        Tydzień od 20 do 26 marca 2023 roku w klasach I-III odbywał się pod hasłem „WITAMY WIOSNĘ SMACZNIE, ZDROWO, NA SPORTOWO”. Przez cały tydzień uczniowie poszczególnych klas poznawali przepisy na zdrowe życie. W związku z tym przygotowywali i spożywali w klasach zdrowe sałatki, koktajle, kanapki, szaszłyki. Uczestniczyli w grach zespołowych, zajęciach sportowych, zabawach integrujących zespoły klasowe, które bardzo często odbywały się na świeżym powietrzu. Myślę, że wszyscy podczas tej nauki wspaniale się bawili!

           

        Programu dla szkół  -  drugie śniadanie w 2f

        Wraz ze zbliżającymi się obchodami Dnia Wiosny przebiegającymi w roku szkolnym 2022/2023 pod hasłem: „Witamy wiosnę. Smacznie, zdrowo i na sportowo”  i realizacją przez naszą szkołę Programu dla szkół uczniowie klasy 2f poznali Chrumasa. W ramach lekcji „Drugie śniadanie – dla ucznia doładowanie” dzieci poznały rolę i skład I i II śniadania zgodnie z zasadami Piramidy zdrowego żywienia i stylu życia dla dzieci i młodzieży oraz dowiedziały się dlaczego wspólne spożywanie posiłków jest bardzo ważne.

        Zagadki i dołączone do nich puzzle pozwoliły odkryć uczniom, że człowiek potrzebuje energii być prawidłowo funkcjonować. Dzieci doskonale wskazały jakie produkty pozwolą pozyskać człowiekowi energie pochodzącą z najlepszych źródeł. Pomocna w tym okazała się znana dzieciom piramida zdrowego żywienia. W oparciu o jej piętra uczniowie na kartach pracy stworzyli menu zawierające szereg ciekawych pomysłów na II śniadanie.

        Po obejrzeniu filmu „Skąd się biorą warzywa, owoce i mleko?” dzieci przystąpiły do przyrządzenia zdrowych koreczków.

        W radosnej, wiosennej atmosferze uczniowie klasy 2f zjedli wspólnie II śniadanie i ruszyli na spacer w poszukiwaniu oznak nadchodzącej wiosny.

         


        Dzień wody

        21.02.2023 r. w zerówce odbył się  „Dzień Wody”. Zostało  przeprowadzone zajęcie o charakterze warsztatowym. Jego  celem było: zachęcanie do picia czystej wody zamiast napojów słodzonych, doskonalenie wiedzy  dzieci na temat funkcji wody w organizmie ludzkim, zanalizowanie składu coca-coli, wody smakowej oraz mineralnej, soku warzywno-owocowego pod kątem ilości dodanego cukru oraz nauka przyrządzania smacznej wody z dodatkiem dostępnych owoców, warzyw i ziół. Warsztaty służyły nie tylko zdobyciu wiedzy, ale były również wspaniałą okazją do prowadzenia doświadczeń, eksperymentów i wspólnej zabawy. Takie działanie powinno zaowocować podniesieniem świadomości dzieci na temat wody w dieciei życiu człowieka, tym samym dając szanse na zdrowsze i dłuższe życie.

           

        Konferencja Szkół Promujących Zdrowie

        8 grudnia 2022 roku dwie nauczycielki naszej szkoły Anna Szrajbrowska i Marzena Murzyn uczestniczyły w Wojewódzkiej Konferencji Szkół Promujących Zdrowie, która odbyła się w Zespole Szkół Nr 2 im. Jędrzeja Śniadeckiego w Szczytnie.

        Jej organizatorem był Warmińsko – Mazurski Kurator Oświaty w Olsztynie, a uczestnikami spotkania byli przedstawiciele Szkół Promujących Zdrowie oraz przedstawiciele instytucji, dla których zdrowie jest ważne. Na konferencji omawiano zagadnienia związane z właściwym, bezpiecznym i świadomym odżywianiem się oraz ze zdrowiem jako stanem dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego. Wszystko to odbyło się w wyjątkowych, świątecznych okolicznościach, na które składały się piękny wystrój sali, smaczne lokalne dania i przekąski oraz występ szkolnego zespołu muzycznego oraz wspólne kolędowanie.


        TYDZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
        21 – 25 listopada 2022 r.

        21 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Życzliwości. W naszej szkolezorganizowaliśmy Tydzień Życzliwości, ponieważ życzliwość   niezwykle ważna w budowaniu relacji z innymi i warto się nią dzielić. Jest to cecha ludzi, którzy są pozytywnie nastawieni do innych, lubią dzielić się dobrem, wykazują się serdecznością i empatią. Człowiek życzliwy to osoba, która często spontanicznie, gotowa jest działać, by innym działo się dobrze. A więc idąc za tym przykładem postanowiliśmy połączyć siły i przekazać jak najwięcej pozytywnej
        energii innym, poprzez szereg miłych gestów. Klasy pierwsze za pomocą emotek dzieliły się uśmiechem z rówieśnikami, nauczycielami
        i rodzicami. Klasy drugie stworzyły MAGICZNE DRZEWO ŻYCZLIWOŚCI, którego piękne, kolorowe liście przesyłały dalej miłe słowo nie tylko dla uczniów, ale także wszystkim, kto wziął je do ręki. W wielu klasach powstawały piękne plakaty życzliwości, kartki życzliwości, przeprowadzono lekcje na temat życzliwości, które były dużym krokiem w stronę wspólnej integracji zespołów klasowych. Klasa 4e przeprowadziła akcję „Weź dobre słowo i podaj je dalej”, za pomocą której integrowaliśmy się z mieszkańcami osiedla
        . Podczas zajęć świetlicowych dzieci wykonywały prace, które były życzliwym gestem skierowanym do nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Tu też powstało drzewko życzliwości. WSZYSTKIM ŻYCZYMY MNÓSTWO ŻYCZLIWOŚCI KAŻDEGO DNIA!

         

         

         

        Szkoła  uczestniczy w Programie dla szkół, który ma na celu skutecznie promować wśród uczniów zdrową dietę bogatą w owoce i warzywa oraz produkty mleczne. Nad realizacją programu czuwa Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

        Każde dziecko uczestniczące w programie w roku szkolnym 2022/2023 otrzyma bezpłatnie porcję produktu owocowego, warzywnego lub mlecznego.

        Dzieci uczestniczące w programie bardzo chętnie spożywają otrzymywane produkty owocowo-warzywne i mleczne oraz aktywnie biorą udział w organizowanych przez nauczycieli zajęciach edukacyjnych, spotkaniach integracyjnych, grach oraz konkursach.


        Dzień Dyni w zerówce

        15.11.2022 (wtorek) w zerówce odbyły się kolejne działania edukacyjne promujące zdrowy styl życia. Tym razem głównym bohaterem było bardzo zdrowe i urodziwe warzywo - dynia. Przedszkolaki poznały wielką różnorodność dyń i wzbogaciły wiedzę na ich temat. Duże zainteresowanie wzbudziły dynie ozdobne, których wygląd odbiegał od wyglądu dyni im znanej. Ponadto dzieci dokładnie badały dynię- jej ciężar, wygląd zewnętrzny i wewnętrzny. Dowiedziały się, że dynia jest bardzo zdrowym warzywem i, że można z niej przygotować wiele dań tj.: pieczywo, zupę, dżem, ciasto, babeczki, przetwory i soki. Dzieci  miały okazję przekonać się jak smakuje ciasto dyniowe, próbowały też pestek z dyni. Twórczym działaniem było tym razem układanie wzoru litery d D z pestek dyni.

        0A


        Zdrowe śniadanie w świetlicy

        8 listopada 22 r. obchodziliśmy Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia oraz Gotowania. Dzieci ze świetlicy rozpoczęły ten dzień od wizyty w stołówce szkolnej, gdzie odbyło się spotkanie z panią Anią intendentką pracującą w naszej szkole. Uczniowie wysłuchali w jaki sposób należy komponować zdrowe posiłki. Następnie dzieci samodzielnie przygotowały własne zdrowe kanapki, wykonane z produktów przyniesionych z domów. Po zakończonej pracy nie mogło oczywiście zabraknąć wspólnego śniadania.

        świetlica


        Dzień Dyni w świetlicy

        Dzień Dyni to idealny moment, aby przybliżyć dzieciom właściwości zdrowotne oraz walory smakowe tego warzywa. Uczniowie ze świetlicy szkolnej wiedzą już, że jest wiele odmian tej „Królowej Jesieni”, a jej wnętrze jest skarbnicą witamin. Dzieci wykonały własną  „dynię” z masy solnej oraz z bibuły ćwicząc jednocześnie motorykę małą. Nie zapomnieliśmy również o zabawach ruchowych, oczywiście z dynią w roli głównej. A na koniec niespodzianka- stołówka szkolna przygotowała pyszną zupę dyniową zaś na świetlicy odbyła się degustacja ciasta dyniowego oraz pestek z dyni.

        Klasy 1-3


        Akcji "Pamiętaj o drugim śniadanku"

        26 października 2022 r. naszych pierwszoklasistów odwiedzili  przedstawiciele lokalnej gazety Rozmaitości Ełckie oraz firmy Budimex. Przypomnieli  im, że każdy posiłek, a zwłaszcza drugie śniadanie, które uczniowie jedzą poza domem, daje energię na cały dzień. Wręczyli maluchom pudełeczkom ze zdrowym drugim śniadaniem.

        https://gazetaolsztynska.pl/.../877975,Pamietaj-o-drugim...🥖🍅

        Klasy 1


        „Zdrowo jem, dłużej żyję”

        Pod takim hasłem, w  poniedziałek 24 października odbyło się spotkanie integracyjne uczniów klas 0-III. Z myślą o zdrowiu dzieci, omówione zostały zasady prawidłowego żywienia. Prowadzące spotkanie omówiły grupy żywieniowe znajdujące się Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.

                    W czasie spotkania uczestnicyotrzymywali różnorodne zadaniam.in.: odgadywanieukrytych nazw dyscyplin sportowych,nazywanie owoców i warzyw po smaku, wyszukiwanie wśród wielu produktów zbożowych tych, które są pełnoziarniste, zapamiętywanie ciągu orzechów czy wybór pojemności butelek, które dają dzienną minimalną ilość wody do wypicia.

        Dzieci radośnie spędziły czas, a my dorośli mamy nadzieję, że przyniesie on pozytywne zmiany żywieniowe.

        Klasy 1-3

         


        ,,W zerówce wiemy co jemy”

        13.10.2022 dzieci z zerówki uczestniczyły w kolejnych działaniach edukacyjnych promujących zdrowie. Tym razem w grupie królowała kapusta- dzieci dowiedziały się, że są różne jej rodzaje (kapusta biała, czerwona, pekińska, włoska, brukselka), wymyślały sposoby jej wykorzystania w kuchni. Poznały etapy jej kiszenia na podstawie historyjki obrazkowej.  Razem wykonały surówkę, którą z ogromnym apetytem zajadały. Były nieco zaskoczone, że w tak prosty sposób można zadbać o swoje zdrowe odżywianie!

        Grupa 0A


        ,,Promujemy zdrowe nawyki żywieniowe”

        Za nami kolejne zajęcia z edukacji zdrowotnej. Odbyły się w klasie Ib , w dniu 12 października. W ramach akcji ,, Promujemy zdrowe nawyki żywieniowe” dzieci wykonały prace plastyczne na Szkolny Konkurs,, Planeta Smaków Dzieciaków.” Ich zadaniem było przedstawienie w formie plastycznej przepisu na zdrową potrawę. Zamiast pisać, jak to tradycyjnie jest z przepisami, tym razem dzieci tworzyły graficzne wersje przepisów. Powstały piękne, ciekawe i  kolorowe prace konkursowe. Wcześniej oczywiście dzieci  wymyślały koncepcje swoich prac przy pomocy rodziców. Oni też pomogli przygotować i zgromadzić materiały. Samo wykonanie prac leżało już w rękach dzieciaków. Prace wyszły wspaniałe, kolorowe i niezwykle ,,zdrowe’’. Spośród wszystkich wykonanych prac komisja wybierze 3 najlepsze i przekaże do dalszego etapu - na konkurs szkolny. Dziękujemy rodzicom za pomoc, a wszystkim dzieciakom gratulujemy!!


         

        Europejski Dzień Sportu Szkolnego 🏊‍♂️🚴‍♂️⛹️🤸🏻‍♂️

        W piątek 30 września 2022 r. uczniowie klasy 3e wzięli udział w akcji wspierającej promocje zdrowia realizowanej pod hasłem #BeActive. Wspólnie spędziliśmy czas na zabawie, przy czym nie zabrakło dużej dawki ruchu oraz uśmiechu.

        W pierwszej części uczniowie brali udział w grach i zabawach uczących współpracy, orientacji w przestrzeni oraz szybkości i zwinności. Jednak największą radość sprawiła im druga część zajęć, czyli granie w ping ponga.

        Był to nasz pierwszy udział w akcji, ale na pewno nie ostatni.

         


         

         23.09.2022 dzieci z zerówki świętowały nadejście jesieni. To była okazja nie tylko do poznania charakterystycznych cech nowej pory roku, ale też do podjęcia działań edukacyjnych promujących zdrowie. Najpierw spotkały się na sali gimnastycznej z przedszkolakami z Przedszkola Światełko i tam wspólnie ćwiczyły próbowały jak smakują powidła śliwkowe, gruszki w zalewie cukrowej oraz suszone jabłka. Na koniec rozgrywając konkurencje sportowe pod przewodnictwem p. Ady Lewandowskiej. Po powrocie do sali czekał na nie owocowy poczęstunek. Dzieci poznawały smaki gruszek, jabłek i śliwek. Dodatkowo zdrowo wykonały prace plastyczne.

        I tak upłynąl pierwszy dzień jesieni – na sportowo i zdrowo!


        Tydzień dla profilaktyki chorób zakaźnych

        Tydzień dla profilaktyki chorób zakaźnych - tak brzmi hasło przewodnie obecnego tygodnia. W jego ramach dzieci ze świetlicy szkolnej dowiedziały się, jak dbać o zdrowie swoje i najbliższych oraz w jaki sposób walczyć z wirusami. Utrwaliły sobie również technikę prawidłowego mycia rąk. Na koniec "zaprojektowały" własne wirusy.


        „Menstruacyjne love”

        W naszej szkole działa „Różowa skrzyneczka”. Celem tego przedsięwzięcia jest zapewnienie powszechnego dostępu do bezpłatnych środków higieny na czas menstruacji w przestrzeni publicznej oraz walka z wykluczeniem menstruacyjnym.

        Zagadnienia dotyczące menstruacji wciąż pozostają tematem tabu w wielu domach. Często zdarza się, że uczennice z powodu braku środków ochrony osobistej nie przychodzą do szkoły i nie biorą udziału w lekcjach  wychowania fizycznego. Wychodząc naprzeciw tym problemom, w szkole zawisła „Różowa skrzyneczka”. Inicjatorem zamysłu była nauczycielka wychowania fizycznego p. Ada Lewandowska. Kontynuacja  tego zadania jest możliwa dzięki zaangażowaniu pielęgniarki szkolnej pani Elżbiety Burby, która w ramach współpracy z firmą  Procter&Gamble uzupełnia skrzynkę w  środki higieniczne. Pielęgniarka szkolna potwierdza potrzebę funkcjonowania skrzynki wśród uczennic klas starszych, które korzystają z jej zasobów w sytuacjach kryzysowych.

        Zainteresowanie skrzyneczką wśród dziewcząt klas IV –V zainicjowało potrzebę zorganizowania spotkań informacyjnych Takie spotkania odbyły się na przełomie maja i czerwca br., pod hasłem „Menstruacyjne love”. Podczas tych zajęć zostały omówione następujące zagadnienia:

        - do czego i komu służy „Różowa skrzyneczka”,

        - zasada działania skrzynki: (weź, jeśli potrzebujesz, zostaw, jeśli masz nadmiar)

        - co to jest i po co nam miesiączka,

        - kiedy pojawia się jak powstaje miesiączka,

        - co to jest cykl menstruacyjny.

        - jakie środki higieny osobistej są dostępne i jak je używać w okresie menstruacji.

        Mamy nadzieję, że te działania wpłyną pozytywnie na kształtowanie świadomości uczennic dotyczących zmian fizjologicznych zachodzących w ciele każdej dziewczyny w trakcie dojrzewania i akceptacji bycia kobietą.


        Podsumowanie  programu „Bieg po zdrowie”

        Od października 2021 r. do maja 2022 r. uczniowie klas IV realizowali program „Bieg po zdrowie”.

        Działania podejmowane przez uczniów i nauczycieli postanowiliśmy podsumować w ostatnim dniu maja. Dlaczego?

        31 maja to szczególny dzień w kalendarzu i kolejny w roku, poświęcony problemowi zdrowia. Święto stanowi okazję do zwrócenia uwagi całego świata na powszechność nałogu palenia papierosów.  Palenia tytoniu wywiera negatywny nacisk nie tylko na zdrowie, ale i na środowisko, którego zasoby już są organiczne przez działalność człowieka.

        Tegoroczne hasło akcji brzmi „Tytoń – zagrożenie dla naszego środowiska”

        Zadania realizowane w ramach akcji podejmowane były wspólnie z wychowawcami poszczególnych klas, nauczycielami przyrody oraz rodzinami uczniów.

        Plakaty wykonane przez uczniów w trakcie realizowanego programu świadczą o dużej świadomości uczestników na temat niebezpieczeństw wynikających z palenia tytoniu.


        3b sprawdza swoje EKOLOGICZNE SPRAWNOŚCI

        20 maja klasa 3b wzięła udział w warsztatach ekologicznych połączonych z promocją zdrowia i aktywnego trybu życia o nazwie „Ekologiczne sprawności”. Spotkanie to odbyło się na boisku przy Zespole Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku. W wydarzeniu uczestniczyła młodzież ełckich szkół średnich i podstawowych oraz pracownicy bibliotek szkolnych. Podczas tego spotkania trzecioklasiści mieli do zdobycia 6 sprawności. Dzieci podzieliły się na cztery zespoły i ruszyły do rozwiązywania przygotowanych zadań. Na pierwszej stacji musiały ułożyć Piramidę zdrowego żywienia i sprawności fizycznej. Na drugiej stacji trzeba było wykazać się wiedzą z zakresu zdrowego odżywiania – zadaniem uczniów było posegregowanie produktów żywnościowych oraz nawyków zachowania w trzech kategoriach: szkodliwe, średnio zdrowe oraz zdrowe. Na finiszu należało odpowiedzieć na pytania dotyczące omawianych zagadnień. Na trzeciej stacji trzecioklasiści segregowali śmieci. Czwarta stacja poświęcona była aktywności fizycznej , ponadto dzieci zagrały w  „Ekologiczną prawdę i fałsz”. Tu uczniowie sprawdzali swoją siłę podczas przeciągania liny oraz kondycję podczas ćwiczeń połączonym z pytaniami dotyczącymi ekologii. Na piątej stacji dzieci popisywały się wiedzą o lesie. Tutaj odpowiadały na pytania dotyczące pięter lasu oraz roślin i zwierząt żyjących w poszczególnych piętrach. Ostatnia była stacja Woda. Trzecioklasiści rysowali zbiorniki wodne, które są czyste i zanieczyszczone, następnie uczestniczyli w wojnie na papierowe kulki, a na końcu układały z literek napisy „Ekologiczne sprawności”. Dziękujemy przedstawicielkom bibliotek szkolnych ze: SP3 w Ełku, SP nr 1 w Ełku, SP nr 7 w Ełku, ZS nr 6 w Ełku, ZS nr 5, ZS Mechaniczno – Elektrycznych w Ełku, I Liceum Ogólnokształcącego w Ełku, ZS nr 1 w Ełku oraz PBP w Ełku oraz młodzieży.

         

         


        Spotkanie z przedstawicielami stowarzyszenia ECMIS

        16 maja 2022 r. naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele stowarzyszenia Ełckiego Centrum Medycyny i Sportu. Jego celem jest zachęcanie osób w różnym wieku do podejmowania aktywności fizycznej, pomimo barier zdrowotnych, życiowych oraz niepełnosprawności. Michał Wesołowski i Agnieszka Trzebińska poprowadzili spotkanie dotyczące prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży w czasie dorastania. Zachęcali uczniów do podejmowania wysiłku i uprawiania sportu, ponieważ aktywność fizyczna może stać się pasją oraz sposobem na życie. Ruch w czasie dojrzewania, powinien być ważnym elementem życia każdego nastolatka. Dorastająca młodzież codziennie powinna podejmować aktywność fizyczną. W ostatnim czasie wiele dyscyplin stało się popularnych, z powodu pozytywnego wpływu jaki wywierają na kondycję, sylwetkę oraz psychikę człowieka.

        Przedstawiciele stowarzyszenia podziękowali za zaproszenie, a uczniom życzyli podejmowania mądrych i zdrowych decyzji, które wiązać się będą z ich obecnym i przyszłym zdrowiem. My również serdecznie dziękujemy za czas poświęcony naszej młodzieży, mamy nadzieję, że udzielone rady uczniowie będą wdrażać do swojego życia. Stowarzyszeniu ECMIS życzymy wielu sukcesów oraz owocnej współpracy z każdą grupą, z którą pracuje.

         


        6 maja 2022 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z przedstawicielką firmy Procter&Gamble Panią Sylwią Pac, która realizuje program  edukacyjny Między nami kobietkami. Celem programu jest przygotowanie dziewcząt do pierwszej miesiączki, uzupełnienie wiedzy z zakresu fizjologii dojrzewania jak również wyrobienie właściwych nawyków higienicznych. Ważnym tematem poruszanym na spotkaniu był wpływ odżywiania oraz trybu życia  na organizm młodej kobiety.

        Nasze dziewczynki otrzymały specjalne edukacyjne zestawy higieniczne.


        Światowy Dzień Higieny Rąk 2022

         Zjednoczcie się dla bezpieczeństwa: umyjcie ręce!

        5 maja 2022 r. obchodzimy Światowy Dzień Higieny Rąk. W tym roku hasłem przewodnim kampanii zainicjowanej przez Światową Organizację Zdrowia  jest: Zjednoczcie się dla bezpieczeństwa: umyjcie ręce!

        Kampania jest prowadzona na całym świecie. W  tym dniu podejmowane są inicjatywy i akcje promocyjne, których celem jest rozpowszechnienie wiedzy,  prawidłowych zachowań oraz postaw związanych z myciem i dezynfekcją rąk przez personel medyczny, pacjentów, ale także innych ludzi.

        Ręce należy myć pod bieżącą, ciepłą wodą z użyciem mydła. Warto uczyć już małe dzieci, że mycie rąk, tak samo jak mycie zębów, ma swoje zasady: najpierw myjemy dłonie z wierzchu, potem od środka, potem palce każdej dłoni i nadgarstki. Wycieramy we własny ręcznik albo w papierowe ręczniki.

        Główny Inspektorat Sanitarny zaleca mycie rąk nawet kilkanaście razy dziennie. Samo przecieranie dłoni nawilżanymi chusteczkami albo żelem antybakteryjnym nie wystarczy, bo zarazki mogą ukryć się pod paznokciami albo między palcami.

        W naszej szkole w dniach 5, 6 i 9 maja uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich wzięli udział w spotkaniach z pielęgniarką szkolną, Elżbietą Burbą, która uczyła dzieci jak prawidłowo myć dłonie.  W ramach tej akcji w klasach młodszych zostały przeprowadzone lekcje dotyczące higieny rąk.

        Uczniowie klasy 1a obejrzeli zabawny filmik instruktażowy na temat prawidłowego mycia rąk, który dzięki obecności sympatycznych zwierzątek, pomógł dzieciom zapamiętać tę ważną umiejętność na całe życie.


        Konkurs recytatorski pt. Na zdrowie

        13 kwietnia 2022 odbył się konkurs recytatorski pt. Na zdrowie, zorganizowany przez bibliotekę szkolną. Celem wydarzenia było propagowanie zdrowego stylu życia. W konkursie wzięło udział 22 uczniów z klas 2 i 3. Dzięki sponsorom, każdy uczestnik otrzymał upominek. Najlepsi recytatorzy dostali zestawy badmintona i piłki.

         
         

        Światowy Dzień Zdrowia

        Nasi najmłodsi uczniowie w ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia włączyli się do szkolnych działań w tym zakresie. Chętnie wzbogacili swoje stroje o elementy związane ze zdrowym żywieniem. Wraz z wychowawcami przeanalizowali piramidę zdrowego żywienia i wykonali ciekawe prace plastyczne. Dzieci chętnie włączyły się w zabawy ruchowe przeprowadzone w tym dniu przez nauczycieli wychowania fizycznego. Naszym „maluchom” najbardziej spodobało się przeciąganie liny.

               

        Czysta woda - zdrowia doda

        W ramach szeroko zakrojonych działań mających na celu profilaktykę i zmiany nawyków żywieniowych, klasa 3a uczestniczyłą w zajęciach Czysta woda - zdrowia doda warsztaty picia wody. W dniu 7 kwietnia 2022 r. dzieci obejrzały prezentację oraz zapoznały się z ważnymi informacjami: znaczenie wody w organizmie, znaczenie pochodzenia i jakości wody oraz wpływ wody na zdrowie. Następnie wykonały eksperymenty, po których doszły do wniosku, iż najzdrowiej jest pić czystą wodę lub samodzielnie przygotowane zdrowe lemoniady. Żywiołowo odczytały treść wiersza dotyczącego picia wody. Na zakończenie przeszły do najprzyjemniejszej części i wykonały zdrowe lemoniady. Klasa 3a gorąco zachęca do picia czystej wody.


        Spotkanie 3b i 3a z lekarzem rodzinnym

        26 kwietnia 2022 r. naszą szkołę odwiedziła pani Paulina Rydzewska – lekarz rodzinny.
        W spotkaniu uczestniczyły klasy 3a i 3b. Pani Paulina opowiedziała dzieciom o cukrzycy. Dzieci dowiedziały się, że choroba ta jest następstwem złych nawyków żywieniowych,
        m.in. spożywania dużych ilości przetworzonej żywności, w której znajdują się składniki bardzo niekorzystnie wpływające na nasz organizm oraz siedzący tryb życia. Pani doktor zaprezentowała glukometr i objaśniła sposób jego działania. Trzecioklasiści dowiedzieli się też co robić, żeby nie zachorować. Następnie uczniowie przeprowadzili wywiad z panią Pauliną. Pytania dotyczyły wykonywanego przez nią zawodu. Na zakończenie spotkania dzieci otrzymały książeczki, dzięki którym mogą poszerzyć swoją wiedzę. Serdecznie dziękujemy pani doktor za ciekawe zajęcia oraz poświęcony nam czas.

             

        Pierwsza pomoc

        W dniach 6 i 7 kwietnia, w związku z obchodami Światowego Dnia Zdrowia, uczniowie najstarszych klas naszej szkoły zademonstrowali uczniom z klas 1-3, jak należy udzielić pierwszej pomocy. Młodsi koledzy z entuzjazmem ćwiczyli resuscytację czy ułożenie osoby poszkodowanej w pozycji bocznej bezpiecznej. Podczas tych cennych lekcji dzieci wspaniale się bawiły i wiele nauczyły. Zadawały wiele pytań, na które otrzymały wyczerpujące odpowiedzi. Natomiast instruktorzy wykazali się dużą wiedzą i umiejętnościami praktycznymi, które w bardzo przystępny sposób potrafili przekazać. Bardzo dziękujemy za zaangażowanie wszystkim uczniom, którzy zgłosili się do tej akcji oraz pani Monice Brodowskiej, która tą akcję zainicjowała. 


        Stołówka szkolna promująca zdrowie

        Planując jadłospis, uwzględniamy urozmaicone w doborze produkty spożywcze. Wszystkie posiłki w naszej szkole zawierają produkty z każdej grupy, czyli: warzywa i owoce, produkty zbożowe, mięso, ryby, jaja, nasiona strączkowe, mleko, produkty mleczne, tłuszcze. Obiady są gotowane w oparciu o naturalne składniki, bez użycia konserwantów spożywczych.

        Raz w tygodniu przygotowujemy danie bezmięsne na bazie nabiału, owoców i warzyw oraz rybę. W związku z walką z otyłością nasze dania są głównie gotowane i pieczone. Surówki są bardzo urozmaicone, robione z warzyw sezonowych. Każdego dnia uczeń otrzymuje owoc.

         


        Czy wiesz - co jesz? - czyli o zdrowej żywności i nie tylko

         

         

        Aby być zdrowym nie wystarczy stwierdzenie braku choroby. Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia, zdrowie oznacza pełny dobrostan psychiczny i fizyczny, witalność organizmu, dobre samopoczucie, energię i zadowolenie z życia.

        Corocznie, od 1950 r., dnia 7 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia. W związku z tym wychowankowie klasy 8c podczas godziny wychowawczej utrwalili odpowiednie nawyki dotyczące odżywiania się oraz poznali czynniki szkodliwe dla zdrowia człowieka znajdujące się w najbliższym otoczeniu. Uczniowie dowiedzieli się, że źle zbilansowana dieta wpływa negatywnie na nasze samopoczucie, zaburza pracę jelit i jest przyczyną wielu chorób.

        Argumentów przemawiających za zdrowym, świadomym i rozsądnym odżywianiem jest wiele. Należy odżywiać się prawidłowo przede wszystkim dla naszego własnego zdrowia. Mamy na to bezpośredni wpływ, gdyż sami decydujemy o tym co jemy.

         


        Promocja zdrowia na lekcjach języka angielskiego w klasach 1e i 1f

        Uczniowie klasy 1e i klasy 1f na lekcjach języka angielskiego systematycznie uczą się jak dbać o zdrowie. Podczas trwania „Tygodnia Zdrowia” dziewczęta i chłopcy wykonali piękne plakaty promujące zdrowe odżywianie.

        Zaprojektowali owocową sałatkę, przedstawili paterę z różnymi owocami oraz przećwiczyli słownictwo, pisząc wyrazy po śladzie oraz kolorując wybrane owoce.

        Pierwszoklasiście już wiedzą, że owoce korzystnie wpływają nie tylko na nasze ciało, ale i na umysł. Spożywane regularnie usprawniają wiele procesów w organizmie i sprawiają, że po prostu czujemy się lepiej. Lekcja ta przyniosła dzieciom wiele radości, satysfakcji oraz wzmocniła współpracę w grupie.

        Iwona Szczuka


        W ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia dzieci z klasy 3c przygotowały w grupach plakaty ukazujące zdrowy styl życia zaprezentowały również produkty zagrażające naszemu zdrowiu. Wykonanie plakatów poprzedzone było pogadanką na temat zdrowego stylu życia, dzieci opowiadały w jaki sposób dbają o to by zdrowo rosnąć, stworzyliśmy również mapę myśli dotyczącą prozdrowotnych przyzwyczajeń i nawyków. Dzieci były zaangażowane i chętne do pracy, pomysłów i  aktywności nie było końca.


        W świetlicy wiosennie, kolorowo i... zdrowo

        We wtorek rozmawialiśmy o Piramidzie Zdrowego Żywienia i Stylu Życia Dzieci
        i Młodzieży w wieku od 4 do18 lat. Uczniowie wykazali się ogromną wiedzą na temat zdrowego odżywiania i właściwego spędzania wolnego czasu. Następnie wykonały w grupach piramidy żywienia wyszukując i wykorzystując fotografie zdrowych produktów spożywczych z gazetek reklamowych.


        „Bieg po zdrowie” – działania

        Kolejne zadanie w ramach programu polegało na przeprowadzeniu wywiadu z osobą niepalącą. Według danych statystycznych 76% osób dorosłych w Polsce nie pali papierosów. W tej grupie znajdują się również najbliżsi uczniów.

        Wśród osób udzielających wywiadu znaleźli się m.in. tata, mama, ciocia, wujek, starszy brat, sąsiadka.

        To zadanie było okazją do:

        - aktywnego włączenia się rodziny w realizację programu,

        - spędzenia wspólnie dodatkowego czasu z najbliższymi,

        -poznania ich stanowiska na temat palenia papierosów,

        - poznania ich sposobów, radzenia w sytuacjach, gdy ktoś pali przy nas, a może nawet namawia do palenia.

        Doświadczenia i przeżycia bohaterów programu -  Natalii i Kuby  kolejny raz zmobilizowały uczniów do pracy. Uczniowie stworzyli poradnik w którym radzą jak zachować się w obecności osób palących papierosy i tych, którzy zachęcają do ich palenia.


        W 3b jemy „smacznie – zdrowo – kolorowo”

        Uczniowie klasy 3b postanowili wiosną, jeść „smacznie, zdrowo i kolorowo”. W związku z tym przygotowali zdrowe kanapki, składające się z warzyw o różnych kolorach. Takie drugie śniadanie jest pyszne oraz pięknie wygląda. Ponadto jest prawdziwą bombą witaminową. Gdy posiłek był gotowy, trzecioklasiści z ochotą przystąpili do konsumpcji. Stwierdzili zgodnie, że to najlepsze drugie śniadanie jakie jedli. Nie zapomnieli też o promocji zdrowych przekąsek w szkole – poczęstowali pracowników szkoły i zachęcili rówieśników do zdrowszego odżywiania się na co dzień.

         


        6 kwietnia w naszej szkole odbyło się spotkanie uczniów klas trzecich z przedstawicielką firmy Audiofon panią Anną Romanowską. Spotkanie dotyczyło omówienia zagadnień związanych z higieną słuchu. Pani Ania wyjaśniła dzieciom co to jest dźwięk, omówiła budowę ucha, wyjaśniła kim jest i czym zajmuje się protetyk słuchu oraz laryngolog. Trzecioklasiści dowiedzieli się co to jest hałas i dlaczego jest bardzo niekorzystny dla naszego słuchu. Poznali też najczęstsze przyczyny częściowej lub całkowitej utraty słuchu. Na koniec przedstawiciele klas wybrani losowo rozwiązali quiz, gdzie musieli wykazać się wiedzą zdobytą podczas tego spotkania. Dzieci aktywnie uczestniczyły w tej lekcji, spotkanie bardzo im się podobało. 


        W ramach obchodów Światowego Dnia Zdrowia dzieci z grupy 0A włączyły się w działania zmierzające do kształtowania prawidłowych postaw zdrowotnych. Podczas omawiania tematu „Produkty wiejskie” dzieci przypomniały znaczenie spożywania warzyw dla zdrowia i wykonały plakat „Witaminy z wiejskiego ogrodu”. Wcześniej założyły „mały ogródek” w sali. Wyhodowaną rzeżuchę i szczypiorek wykorzystały do swoich kanapek podczas śniadania. Większość dzieci uznała, że kanapki z takimi dodatkami są pyszne. Niektóre pochwaliły się, że przygotowały podobną hodowlę w domu.


        W związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Zdrowia uczniowie klasy 1f wykonali pyszną i zdrową sałatkę z nowalijek. Jednym ze składników był szczypior wychodowany w naszym klasowym ogródku. Przed przystąpieniem do zadania dzieci dokładnie umyły ręce i produkty. Wykonanie sałatki było doskonałym testem na sprawdzenie umiejętności sprawnego obierania i krojenia warzyw. Pierwszoklasiści doskonale sobie z tym poradzili. Sałatka okazała się być tak smaczna, że dzieci chętnie przyrządzą ją jeszcze raz w swoich domach.


        Klasa 3c promująca zdrowie

        Celem wychowawcy klasy jest wspieranie naturalnego rozwoju dziecka, poprzez szacunek dla ucznia, podążanie za jego indywidualnymi potrzebami. Aby zachęcić dzieci do zdrowego stylu życia od pierwszych dni nauki szkolnej prowadziłam lekcje dotyczące zdrowego odżywiania, lekcje min. z wychowania fizycznego odbywały się na zewnątrz umożliwiając uczniom rozwój ich potencjału fizycznego. Lekcje z edukacji przyrodniczej i plastycznej również w miarę sprzyjających warunków pogodowych odbywały się na świeżym powietrzu. Braliśmy udział w projekcie klasowym: „PLANETA SMAKÓW DZIECIAKÓW”. Zadaniem dzieci było stworzenie na podstawie rysunku swojej ulubionej potrawy.
        W ramach akcji klasy promującej zdrowie odwiedziliśmy sklep piekarniczy oraz pobliski Warzywniak. W roku szkolnym 2019/2020 klasa 1c wzięła udział w projekcje MAŁY OGRODNIK organizowanym przez Ełckie Stowarzyszenie Ekologiczne. Pozyskaliśmy 1000 zł na utworzenie mini ogródka na terenie szkoły. Podczas edukacji zdalnej dzieci tworzyły HODOWLĘ ROŚLIN Z RESZTEK WARZYW. Zadaniem dzieci była obserwacja roślin i notowanie w karcie obserwacji zachodzących zmian. Nie spoczęliśmy la laurach, dalej działamy i niebawem podzielimy się efektami.


        Uczniowie klasy I f w ramach projektu „Czysta – woda zdrowia doda” poznali właściwości wody. Dzieci zbadały jej kształt, zapach i smak. Na podstawie analizy piramidy zdrowego żywienia uczniowie dowiedzieli się jak istotny wpływ ma woda na ludzki organizm i jak bardzo szkodliwy jest cukier. Dzieciaki próbowały odnaleźć cukier wśród rożnych substancji do niego podobnych, co nie było łatwe. Następnie pierwszaki podjęły się niezwykle trudnego zadaniaw odnalezieniunaczynia z wodą, w której został rozpuszczony cukier. Niektórzy trafili na naczynie z solą, inni na naczynie z kwaskiem cytrynowym. Poszukiwaliśmy sposobu jak robić zakupy, by nie trafić na napoje z dużą zawartością tej szkodliwej substancji. Przeanalizowaliśmy etykiety popularnych napoi. Obrazowo przedstawiliśmy ile cukru zawiera szklanka danego napoju umieszczając w niej kostki cukru. Ogromnym zdziwieniem był fakt, że szklanka coli prawie w połowie składa się z szkodliwej substancji. Dzieci dowiedziały się, że przeciętny Polak zjada około 50 kg cukru rocznie. Zastanawialiśmy się ile to właściwie jest. Dzieci porównały swoją wagą w odniesieniu do tej liczby. Następnie ustawiliśmy kartony, które zmieszczą około 50 kg cukru. Zgodnie stwierdziliśmy, że najlepiej jest pić wodę i należy czytać etykiety na produktach, bo nawet w z pozoru czystej wodzie może być cukier jeśli ma ona dodatki smakowe. Na koniec zajęć zrobiliśmy własną wodę z cytryną i pomarańczą bez słodkich dodatków i zgodnie postanowiliśmy, że WYBIERAMY WODĘ!

               

         


        Za nami pierwsze zrealizowane działania w ramach programu profilaktycznego „Bieg po zdrowie”

        Podczas zajęć przyrody uczniowie dowiedzieli się „ile kosztuje  dym papierosowy”. Dzieci wiedziały ile kosztuje paczka papierosów, ale nie zdawały sobie sprawy jak duże koszty w budżecie domowym generuje chociażby jedna paczka wypalona dziennie przez „palacza- wdychacza”.

        Historia Kuby - bohatera programu, była okazją do zapoznania uczestników programu z pojęciem „asertywność” i wagi znaczenia słowa „NIE” w sytuacjach, gdy zagrożone są wartości, które wyznają.

        Wierzymy, że zdobyte w trakcie zajęć, umiejętności formułowania odpowiedzi asertywnych, uczniowie będą potrafili wykorzystać w sytuacjach zagrażających ich zdrowiu.


        Uczniowie klasy 1d Pierwszego Dnia Wiosny  postanowiły „wybrać się w podróż po zdrowie” i wykonały wyśmienitą oraz zdrową sałatkę owocową. Przed przystąpieniem do pracy zapoznały się z zasadami bezpiecznego posługiwania się nożem i po dokładnym umyciu rąk, nasi mali kucharze zabrali się do krojenia owoców. Po przyrządzeniu sałatki dzieci z wielkim apetytem przystąpiły do jej degustacji. Wszystkim bardzo smakowała – z pewnością dlatego, iż została zrobiona własnoręcznie przez dzieci. Dzieci mają dużą wiedzę na temat zdrowego odżywiania. Wiedzą, że aby być zdrowym należy m. in. spożywać dużo warzyw i owoców, gdyż są one źródłem wielu witamin.


        Edukacja zdrowotna

         Od najmłodszych lat dbamy o zdrowe odżywianie naszych dzieci.

         Uczniowie klas pierwszych  już doskonale wiedzą, jakie produkty są zdrowe, a jakich należy unikać. Owoce, warzywa na pewno wpływają korzystnie na rozwój naszych milusińskich. Pierwszoklasiści  swoją wiedzę czerpią  nie tylko na zajęciach  edukacji wczesnoszkolnej, ale także na lekcjach  języka angielskiego, gdzie zapoznają  się z podstawowym zasobem słownictwa związanego  z jedzeniem.  Najmłodsi zawsze uczą się  poprzez zabawę, deklamując rymowanki, krótkie wierszyki czy śpiewając zabawne piosenki. , np. „I like carrots” czy „The picnic”.

        Natomiast w klasach starszych tematyka dotycząca zdrowego jedzenia jest także poruszana na  lekcjach języków obcych. Uczniowie chętnie ćwiczą słownictwo w dialogach, krótkich rozmówkach, tekstach pisanych  i słuchanych. Niektóre klasy systematycznie korzystają z edukacji online  z  darmowej aplikacji nauki słówek – Insta.Ling. , gdzie uczą się, utrwalają i rozszerzają swoją leksykę związaną z jedzeniem w szerokim kontekście. Każda forma nauki jest dobra, żeby przyswoić wiedzę.

         Na zajęciach z wychowawcą  w  klasie 6b  uczniowie dyskutowali na temat zdrowego odżywiania, sposobów przygotowywania i spożywania posiłków. Uczniowie podzielili się swoimi  ulubionymi przepisami kulinarnymi, a nawet niektórzy z nich przynieśli  do degustacji  zrobione przez siebie   smakowite dania czy przekąski.

        Wszyscy dbamy o zdrowe odżywianie i można zauważyć, że w naszej szkolnej społeczności wzrasta świadomość przestrzegania zdrowych nawyków  jedzenia.

        Iwona Szczuka


        17.03 w klasie III d odbyły się zajęcia, związane z projektem prozdrowotnym NFZ, pod hasłem „Czysta woda – zdrowia doda”.Powodem zorganizowania tej akcji stał się raport NFZ, z którego wynika, że polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, że młodzi Polacy „nasiąkają” cukrem”.Na zajęciach odbyły się m.in. warsztaty picia wody, rozmowy o jej zdrowotnych właściwościach. Dzieci na podstawie etykiet analizowały składy różnych napojów, zdawałoby się zdrowych, a tu….niespodzianka! Niechlubnym „rekordzistą” została Mirinda, która zawiera w 1 l aż 129 gram cukru, czyli aż 25,8 kostek cukru. Niesamowicie dużo. Dzieci wymyślały i pisały rymowanki związane z piciem zdrowej wody, uczyły się wiersza „Czysta woda – zdrowia doda”.

        Na koniec jako podsumowanie wiadomości wykonały prace plastyczną. Na wyciętej z kartonu kropli wody umieściły rysunki i ilustracje zdrowych i niezdrowych napojów. Zajęcia zakończyły się toastem wodą mineralną „Czysta woda – zdrowia doda!”

        Obiecaliśmy sobie, że postaramy się przynosić do szkoły tylko zdrowe napoje, głównie wodę.

         


        W ramach zajęć rozwijających „Mały Ekoludek” uczniowie klasy 1f wykonali pyszną sałatkę owocową. Jej przyrządzenie było poprzedzone cyklem zajęć o zdrowiu. Dzieci doskonale bawiły się podczas lekcji i wykorzystały nabyte umiejętności w praktyce. Wszystkie owoce zostały dokładnie umyte. Uczniowie pamiętając o szkodliwości cukru do swojej sałatki wybrały jogurt naturalny zamiast słodkiego serka. Pyszna sałatka owocowa na pewno stanie się stałym deserem w ich domach.

             

         

        22 marca był kolejnym dniem zajęć związanych ze zdrowiem i zdrowym stylem życia.  Dzieci z klasy III drobiły sałatkę owocową.  Z zapałem  zabrały się do pracy. Obierały i kroiły aż furczało. Były jabłka, gruszki, winogrona , banany, mango, borówki, pomarańcze, mandarynki. Pachniało owocami w całej klasie . Zapach zachęcał do degustacji tych witaminowych pyszności. Dzieci z apetytem pałaszowały samodzielnie przygotowane pyszności. W miseczkach było dziś samo zdrowie: „bomba witaminowa- sałatka owocowa”. Aż chciało się śpiewać: „Witaminki, witaminki, dla chłopczyka i dziewczynki. Wszyscy mamy dziarskie minki bo zjadamy witaminki.”

         


         21.03. 2022 r. w klasie III d odbyły się zajęcia związane z powitaniem wiosny i wiosennymi postanowieniami. Rozmawialiśmy o zdrowych nawykach żywieniowych  oraz ich wpływie na nasze samopoczucie. Pomocą była dla nas piramida zdrowego żywienia. Na jej podstawie wykonaliśmy własne ,,piramidy” jako utrwalenie tego czego nauczyliśmy się na lekcji. Postaramy się pamiętać, że zdrowo jeść to zdrowo żyć.

        Małgorzata Białas


        Nasza szkoła od wielu lat uczestniczy w realizacji ogólnopolskiego Programu profilaktyki czerniaka skóry „Znamię? Znam je” pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej. Celem głównym tego programu jest upowszechnianie wśród młodzieży wiedzy na temat profilaktyki czerniaka. Nasza placówka poprzez udział w tej inicjatywie chce budować wśród młodych ludzi odpowiedzialne zachowania, uświadamiać im zagrożenia i promować postawy prozdrowotne.

         


        Promocja zdrowia w naszej szkole obejmuje również profilaktyki HIV(AIDS).

                  Od wielu lat podczas obchodów Światowego Dnia HIV/AIDS nauczyciel biologii podejmuje różne działania mające na celu rozpowszechnianie informacji na temat wirusa HIV, wskazywanie zagrożeń, przestrzeganie przed ryzykownymi zachowaniami oraz określanie czynności bezpiecznych dla naszego zdrowia, dzięki którym unikniemy możliwości zakażenia się. W tym czasie młodzież przygotowuje prezentacje multimedialne oraz plakaty. Uczniowie wzbogacają zasób swojej wiedzy na ten temat, poprzez udział w Szkolnym Konkursie Wiedzy o HIV/AIDS.

                  Celem wszystkich podejmowanych przez nas inicjatyw jest przybliżanie młodzieży zagrożeń i skutków nieodpowiedzialnego zachowania, przez
        co narażają się na zarażenie wirusem HIV. Dążymy do pełnego zrozumienia problemów związanych z AIDS. Ważnym zadaniem, które stoi przed nami jest uświadomienie naszym uczniom odpowiedzialności za siebie i innych, jak również kształtowanie odpowiednich postaw wobec osób zakażonych.

        TELEFONY ZAUFANIA HIV/AIDS

        Całodobowy ogólnopolski telefon zaufania AIDS:   (22) 692 82 26  i   801 888 448


        Kolejny raz w naszej placówce realizowany jest program profilaktyczny „Bieg po zdrowie”, którego odbiorcami są uczniowie klas 4 i ich rodzice.

        To program antynikotynowej edukacji zdrowotnej, którego celem jest:

        - zwiększenie wiedzy uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów;

        - kształtowanie umiejętności i właściwych postaw dotyczących zachowań prozdrowotnych;

        - pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego.

        Wychowawcy poinformowali rodziców o udziale dziecka w programie i poproszeni o współpracę w realizacji niektórych działań.

        Treści programu realizowane są na zajęciach z wychowawcą oraz na lekcjach przyrody.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Ełku
      • 87 732 60 40
      • Ełk, ul. Grodzieńska 1 Poland
      • ePUAP: /sp3elk/SkrytkaESP