• Wycieczki do Wioski Indiańskiej

• 13.06. uczniowie klasy Ib i Ie  odwiedzili Muzeum Indian Ameryki Północnej w Spytkowie koło Giżycka. Tam oglądali kolekcję oryginalnego indiańskiego rzemiosła, strojów, broni i zabawek. Zobaczyli też plenerowy model indiańskiej wioski, złożony z kilku naturalnej wielkości  tipi. Uczestniczyli w ciekawych  grach i zabawach indiańskich, np. strzelanie z łuku, pokonywanie toru przeszkód czy łapanie węży.

Tuż obok Muzeum znajduje się cudowny i tajemniczy „Chlebowy Domek”,  a w nim autentyczny chlebowy piec opalany drewnem. Tutaj odbyły się warsztaty chlebowe. Dzieci własnoręcznie  robiły ciasto drożdżowe, formowały i piekły bułeczki. W czasie oczekiwania na wyrośnięcie i upieczenie się bułeczek, dzieci dowiedziały się  skąd się bierze mąka, na czym polega  praca rolnika, młynarza, piekarza. Obejrzały też bogatą wystawę zabytkowych sprzętów, związanych z pracą na roli. Nie lada atrakcją była wizyta w mini zoo. Dzieci poznały tam różne zwierzęta( m.in. dzikie króliki, szopy pracze, papugi, bażanty) i mogły je nakarmić. Gdy dookoła rozniósł się zapach pieczonych bułeczek wróciliśmy na degustację. Na stolach pojawiły się  ekologiczne produkty zrobione przez naszych gospodarzy: miód, dżem, twaróg , masło i nasze pachnące i jeszcze ciepłe bułeczki. Wszystko smakowało wybornie. Było pyszne i zdrowe.

Na koniec wycieczki oczywiście sklepik z pamiątkami. Każdy znalazł coś dla siebie i bliskich. Kupiliśmy: indiańskie ozdoby, łapacze snów, które przepuszczają tylko dobre sny, amulety i inne przedmioty związane z tematyką Indian.  Wracaliśmy pełni wrażeń. Postanowiliśmy, że wrócimy tu jeszcze. Może na warsztaty mydlarskie lub zielarskie?

Do zobaczenia.

• Rok taneczny zakończony

• 14 czerwca w Hotelu Rydzewskim odbył się uroczysty pokaz różnych form tanecznych oraz wręczenie przepięknych i autorskich medali oraz statuetek.

Pokaz zakończył rok taneczny 2022/2023 w prywatnej szkole TANMUZ, do której licznie uczęszczają wychowankowie naszej szkoły.

Dzieci zaprezentowały umiejętności taneczne w rytmie jazz,  hip-hop, taniec współczesny, disco dance. Zatańczyły także do swoich ulubionych piosenek.

Podczas pokazu wychowankowie szkoły tanecznej zarazili widownię swoją pozytywną energią, pochwalili się nabytymi umiejętnościami tanecznymi. Dzieci wykazały się pasją, talentem oraz ogromną miłością do muzyki i tańca.

Naszą szkołę podczas pokazu dumnie reprezentowali: Daria Bieńkowska, Jakub Łepkowski, Agata Poniatowska oraz Karolina Trzonkowska, uczniowie klasy 4d, którzy już od pięciu lat uczęszczają do szkoły TANMUZ. Dzieci za swoją wytrwałość, zaangażowanie, talent oraz pasję zostały nagrodzone statuetkami.

• Niezapomniana wycieczka do Białegostoku

• 6 czerwca klasa 4d wybrała się na wycieczkę do Białegostoku.

Na początku uczniowie odwiedzili Epi-Centrum - wyjątkowe oraz pasjonujące miejsce, gdzie nauka łączy się z zabawą. Dzieci przeniosły się w świat, w którym nuda nie istnieje. Poprzez samodzielnie przeprowadzone doświadczenia na interaktywnych wystawach, poznały prawa nauki. Czwartoklasiści, świetnie się bawiąc, wzbogacili swoją wiedzę, biorąc udział w różnych obserwacjach i eksperymentach.

Następnie uczniowie udali się do Centrum Rozrywki LASTAG, gdzie przekroczyli granice codzienności i wkroczyli w inną rzeczywistość. Dzieci fantastycznie się bawiły w Strefie Animacji. W Climbing-u miały możliwość wspinania się po najwyższej i największej ściance wspinaczkowej w Białymstoku. Niemałych emocji  dostarczyła zabawa w pomieszczeniu Reflex Room, w którym trzeba było wykazać się doskonałą sprawnością i spostrzegawczością. Uczniowie w wyznaczonym czasie  musieli zgasić jak najwięcej zapalonych guziczków. Czwartoklasiści musieli także pokonać laserowe przeszkody, aby wydostać się z labiryntu. Główną atrakcją był jednak Laser Tag, czyli laserowy Paintball, którego istotnym celem było zdobycie jak największej liczby punktów.

Wycieczka była bardzo udana, dostarczyła wszystkim niezapomnianych wrażeń.

• Spotkanie organizacyjne dla rodziców uczniów klas pierwszych

• Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Ełku serdecznie zaprasza rodziców uczniów klas pierwszych w roku szkolnym 2023/2024 na spotkanie organizacyjne, odbędzie się 16 czerwca 2023 r. o godzinie 16:30 w stołówce szkolnej.

• Niezapomniane chwile klasy 7b w Warszawie

• 7 czerwca 2023 r. uczniowie klasy 7b z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Zwiedzanie stolicy zaczęliśmy od Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej. Po twierdzy, w której niegdyś władze carskie umieściły centralne więzienie śledcze dla więźniów politycznych, oprowadził nas przewodnik. Następnie udaliśmy się do Muzeum Więzienia Pawiak -miejsca pamięci męczeństwa i śmierci tysięcy Polaków z okresu zaborów i niemieckiej okupacji. Tu także z ogromnym przejęciem mogliśmy wsłuchać się w opowieści pani przewodnik a także obejrzeć autobiograficzny film dokumentalny ocalałego więźnia" Pawiaka''. Po części muzealnej naszej wycieczki, udaliśmy się do restauracji na przepyszny obiad, by móc nabrać sił na kolejną atrakcję, jaką była grawitacyjna kolejka górska w Ośrodku "Górka Szczęśliwicka" na warszawskiej Ochocie. Podczas zjazdów, dających ogrom wrażeń, mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy. Na koniec odwiedziliśmy najpopularniejszy w Polsce Escape Room (pokoje zagadek) "Black Cat". Do naszej dyspozycji były 3 pokoje, każdy z inną historią, osadzony w konkretnej kategorii. Specjalnie zaaranżowane przestrzenie, w których panował filmowy wystrój, odpowiednio skomponowana muzyka oraz dedykowane przedmioty sprawiły, że wizyta w tym miejscu okazała się być czymś wyjątkowym i niezapomnianym. Najważniejsze jednak było to, że angażując się w rozwiązanie zagadek, mogliśmy się wszyscy lepiej poznać i zintegrować. Po pełnym wrażeń dniu w Warszawie, udaliśmy się w drogę powrotną do Ełku, wspólnie śpiewając radosne piosenki. To był wspaniały dzień!

• SP 3 aktywny udział w akcji charytatywnej KOSZYK SERDECZNOŚCI.

• W maju klasa 5a zorganizowała akcję charytatywną KOSZYK SERDECZNOŚCI. Zbieraliśmy rzeczy Monarowi - Schroniska dla Osób Bezdomnych Markot w Ełku. Pomogliśmy osobom w kryzysie bezdomności, uzależnionym, ubogim oraz tym, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.

Celem akcji było, nie tylko zebranie potrzebnych schronisku rzeczy, ale również uświadomienie uczniom, jak ważna jest bezinteresowna pomoc.

W imieniu pracowników schroniska i ich podopiecznych, składamy ogromne podziękowania dla wszystkich osób, które przyczyniły się do wspólnego sukcesu. Z taką społecznością można góry przenosić.

Bożena Urban, wychowawczyni klasy 5a

• Wycieczka do Białegostoku 2a i 3d

• 31 maja 2023 roku odbyliśmy wycieczkę autokarową do Białegostoku, gdzie mieliśmy okazję odwiedzić Teatr Lalek oraz Strefę Wysokich Lotów. Wzięło w niej udział 45 uczniów z klasy 2a i 3d wraz z wychowawczyniami p. Dorotą Kulikowską i p. Urszulą Herc-Przekop.

Naszym pierwszym przystankiem był Teatr Lalek, który jest znanym miejscem artystycznym w mieście. W teatrze zostaliśmy serdecznie powitani przez pracowników teatru, którzy przygotowali dla nas przedstawienie "Karmelek", które zostało wykonane przez utalentowanych aktorów lalek. Było to niezwykle widowiskowe i zachwycające doświadczenie. Mogliśmy podziwiać umiejętności manipulacji lalkami oraz zaangażowanie aktorów w przedstawienie.

Po zakończeniu przedstawienia mieliśmy okazję zwiedzić kulisy teatru. Przewodnik oprowadził nas po ,,Piwnicy Lalek”, gdzie mogliśmy zobaczyć, jak wygląda przygotowanie scenografii i kostiumów oraz dowiedzieć się więcej o procesie tworzenia spektakli. Było to fascynujące spojrzenie za kurtynę i zrozumienie, ile pracy włożono w każde przedstawienie.

Po odwiedzeniu Teatru Lalek udaliśmy się do Strefy Wysokich Lotów. Po przybyciu zostaliśmy wprowadzeni przez przewodnika, który zapewnił nam podstawowe informacje o parku i bezpieczeństwie. Nasze pierwsze doświadczenie w Strefie Wysokich Lotów było spełnieniem marzenia o pokonywaniu grawitacji. W parku czekało na nas  mnóstwo atrakcji takich jak baseny z gąbkami, ścianki wspinaczkowe z auto-asekuracją, ścieżki akrobatyczne oraz strefa dmuchanych atrakcji. Wizyta w strefie była doskonałym zakończeniem  naszego dnia pełnego emocji i adrenaliny. Wszyscy byliśmy podekscytowani i pełni pozytywnych wrażeń po całym dniu spędzonym w Teatrze Lalek i Strefie Wysokich Lotów.

Wycieczka do Białegostoku była nie tylko rozrywką, ale również edukacyjnym doświadczeniem.  Mieliśmy możliwość zobaczenia i zrozumienia różnych aspektów teatru lalek oraz okazję do doskonałej zabawy w parku rozrywki. Był to inspirujący dzień, który na pewno pozostanie w naszej pamięci na długo.

• Tropem bohaterów roku 2023

• 6 czerwca w Parku Kopernika bibliotekarze ełckich szkół podstawowych i średnich przygotowali grę miejską. Naszą szkołę reprezentowały 2 drużyny z kl. VA.
          • Udało się!

• Razem wzięliśmy udział w pięknej i inicjatywie! To dzięki Wam, drodzy uczniowie, rodzice, nauczyciele udało się wspólnie wspomóc klkanaście rodzin przebywających w Domu Samotnej Matki w Ełku.

Dnia 29 maja uczniowie naszej szkoły pod opieką nauczycieli osobiscie przekazali zebrane artykuły. Akcję charytatywną w ramach Obchodów Dni Rodziny uważamy za udaną! Serdecznie dziękujemy za każde otrzymane wsparcie!

• Dzień ochrony środowiska

• 5 czerwca

obchodzimy

Światowy Dzień Ochrony Środowiska

• To kolejny dzień w kalendarzu poświęcony ochronie środowiska naturalnego.
            • Tym razem zapraszamy do zbiórki ZSEE, czyli zużytych bądź zniszczonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych.
            • Oddać można wszystko, co jest zasilane prądem, zasilaczami czy bateriami, jak również wyładowane baterie i akumulatorki (skupiamy się na drobnych elektrośmieciach do 2 kg).
            • Elektrośmieci należy przynieść do szkoły i zostawić w specjalnie oznaczonym kartonie, ustawionym przy wejściu głównym szkoły.

Akcja  ma na celu upowszechnianie wiedzy o procesie utylizacji sprzętu elektronicznego i elektrycznego, o ekologicznym gospodarowaniu odpadami oraz rozwijaniu świadomości i wrażliwości ekologicznej wśród wszystkich grup społeczeństwa.

AKCJA TRWA DO KOŃCA ROKU SZKOLNEGO!

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU!

UWAGA!!! - NIE PRZYNOSIMY ŚWIETLÓWEK

• Piknik i ognisko klasy 4d w Gospodarstwie Rybackim w Ełku

• Międzynarodowy Dzień Dziecka to wielkie święto, na które czekają wszystkie dzieci. Szczególnie w tym dniu powinny być one uśmiechnięte i szczęśliwe, dlatego też wychowankowie klasy 4d postanowili dzień 1 czerwca spędzić w ełckiej rybakówce.

Wychowawczyni klasy oraz pracownicy Gospodarstwa Rybackiego zadbali o to, aby ten dzień różnił się od zwykłego dnia, a pobyt na łonie natury sprawił dzieciom wiele radości.

• Wycieczka do Warszawy

• 29 maja 2023 r. uczniowie klas 4c, 4e i 4b z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Warszawy.
            Pierwszą atrakcją były warsztaty w Manufakturze Czekolady, podczas których dowiedzieliśmy się z czego i jak powstaje czekolada oraz mieliśmy okazję sami taką przygotować. Następnie udaliśmy się na warszawską Starówkę, gdzie podziwialiśmy Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Rynek Starego Miasta, Pomnik Warszawskiej Syrenki oraz Pomnik Małego Powstańca. Odwiedziliśmy również Grób Nieznanego Żołnierza i oglądaliśmy widowiskową zmianę warty. Spacerując przez Ogród Saski, w towarzystwie pięknej słonecznej pogody, dotarliśmy do Teatru Capitol, w którym bardzo dobrze się bawiliśmy podczas oglądania sztuki pt. „Wanna Archimedesa”. Ostatnią atrakcją była zabawa w Muzeum Iluzji na Starówce, w którym doświadczaliśmy wielu różnych złudzeń, wrażeń i magicznych sztuczek. Po obiedzie na Starym Mieście, nieco zmęczeni, ale wciąż radośni udaliśmy się w drogę powrotną do Ełku. To był aktywny dzień, pełen atrakcji, przygód, wrażeń oraz ciekawych historii o Warszawie.

• Konkurs Mistrz Pięknego Czytania

• 31 maja 2023 r. w bibliotece szkolnej odbył się konkurs Mistrz Pięknego Czytania" dla dzieci z oddziału przedszkolnego 0A. Tytuł MISTRZA otrzymała Wiktoria Kotara. Gratulujemy!

• HISTORIA MISIA. NIE BIJ MNIE – KOCHAJ MNIE!

• 30.05.2023 r. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Ełku wzięli udział w akcji ogłoszonej przez Ełcki Sztab Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wraz z opiekunami i pielęgniarką szkolną p. Elą „udzielali pomocy medycznej misiom”, bandażując, przyklejając plasterki. Tak zaopiekowane misie wraz z fiszkami „Nie bij mnie - kochaj mnie !” zostały umieszczone w różnych punktach na osiedlu Północ II: na placach zabaw, przystankach autobusowych, przy przedszkolach, obok Poradni P-P i przy Biedronce.

Celem akcji jest zwrócenie uwagi przechodniów na problem przemocy wobec dzieci. Sprawienie, aby jak najwięcej osób reagowało na ich krzywdę. Mamy nadzieję, że misie trafiły do przyjaznych rąk, będą otoczone opieką  i miłością.

p. Urszula Kantowicz, p. Małgorzata Perkowska, p. Katarzyna Szumska i dzieci ze świetlicy szkolnej.

• Świetlicowy Festyn Rodzinny

• 26 maja na boisku szkolnym odbył się Świetlicowy Festyn Rodzinny. Tego dnia obchodziliśmy również Dzień Matki. Z tej okazji festyn rozpoczął się od uroczystej recytacji wiersza „Dla Mamy” oraz wręczenia mamom pięknych tulipanów wykonanych techniką orgiami. Następnie rodzice wraz ze swoimi pociechami wzięli udział w zawodach sportowych, które dostarczyły wszystkim wielu wrażeń. Kolejnym punktem programu były atrakcje w postaci: malowania buziek, wykonywania zwierzątek i figur z balonów, puszczania wielkich baniek mydlanych, bingo, turnieju tenisa stołowego oraz nauki tańca. Każde stanowisko cieszyło się dużym zainteresowaniem, a pogoda tego dnia bardzo nam sprzyjała.
            Wszystkim pięknie dziękujemy za obecność, pomoc i wspólną zabawę!

• Spotkanie integracyjne klasy 3c

• 25 maja w Centrum Edukacji Ekologicznej odbyło się spotkanie uczniów klasy 3c i ich rodziców. W trakcie jego przebiegu wszyscy mieli okazję uczestniczyć w różnych aktywnościach. Po chwilach powitania, masażykach  i wyznaniach „Kocham Cię”, śpiewano piosenki związane z obchodami świąt: Dnia Matki, Dnia Dziecka oraz Dnia Ojca. Później był czas na ruch- bieg wokół paleniska po usłyszeniu magicznych słów: mamusia, tatuś, synuś, córcia w trakcie czytanie przez wychowawcę klasy opowiadania „Rodzinny poranek”. Następnie odbyły się zmagania o tytuł „Mistrzowskiej Rodziny Główkowania”. Zespoły zmierzyły się z różnorodnymi zadaniami. Jednym z nich np. było zawiązanie supełka na sznurku z jednoczesnym trzymaniem obu końców. Po  chwilach emocji był czas na chwile przyjemności dla żołądka- kiełbaskę z ogniska. Spotkanie zakończyła seria zabaw z chustą animacyjną.

Po dwóch godzinach zabawy uczestnicy w wesołych nastrojach opuścili Centrum i powrócili do swoich domów.