• Zabawa karnawałowa w 1f

          • Wraz z kończącym się półroczem rosło zadowolenie uczniów związane ze zbliżającymi się feriami. Za oknem panowała iście zimowa aura. 21 stycznia w sali 204 atmosfera podgrzała się do czerwoności. Uczniowie klasy I f za sprawą zabawy karnawałowej, cudownych przebrań i gorących muzycznych rytmów przenieśli się do świata fantazji. Dzieci dzięki współpracy rodziców naładowały swoje akumulatory łakociami i wesoło bawiły się przy muzyce. Podczas szalonej zabawy noworocznej można było sprawdzić swoje umiejętności w różnych konkursach, m.in. w konkursie uśmiechu podczas zjadania cytryny, zabawie sprawnościowej w przebijaniu balonów przywiązanych do nogi, w grupowym zadaniu na tworzenie mumii z papieru toaletowego. Podczas zabawy wyłoniono króla i królową balu za sprawą konkursu gorące krzesełka. Dzieciom bardzo spodobała się zabawa bomba. Wszyscy oczekiwali, kiedy wybuchnie, tymczasem tajemnicza bomba nie narobiła szkód, bo okazała się być nagrodą. Podczas zadań liczyły się nie tylko umiejętności i spryt, trzeba było mieć jeszcze odrobinę szczęścia. Uczniowie, choć zmęczeni, bardzo radośni wrócili do domów, rozpoczynając ferie zimowe i zasłużony odpoczynek po ciężkiej pracy.

        • Bal Karnawałowy 3d
          • Bal Karnawałowy 3d

          • 13 stycznia uczniowie III d bawili się na klasowym balu karnawałowym. Nie było tradycyjnego szkolnego balu przebierańców, ale i tak wszyscy wspaniale spędzili czas. Dzieci przebrane w stroje karnawałowe tańczyły i brały udział w zabawach. Miały też przygotowany słodki poczęstunek w formie szwedzkiego bufetu. Mimo że pandemia nie odpuszcza, uczniowie nie mogli całkiem zrezygnować z uśmiechu i zabawy. Stosując się więc do obostrzeń pandemicznych, postanowili stworzyć w sali namiastkę normalności.

          • DOBRZE, ŻE JESTEŚ, postulaty dla ochrony zdrowia psychicznego.

          • Zapraszamy rodziców do zapoznania się z :
            1. Depresja w liczbach: poznaj najważniejsze fakty na temat depresji.
            2. Depresja to choroba, a nie gorszy dzień. Zobacz, dlaczego nie wolno jej bagatelizować. 
            3. Jakie są konsekwencje nieleczonej depresji? Zobacz, to naprawdę poważne sytuacje.
            4. Kiedy udać się do specjalisty? Zobacz, co powinno nas zaniepokoić. Nie warto zwlekać z udaniem się po pomoc.
            5. Czego nie mówić osobie w depresji? A co powiedzieć, aby mądrze ją wesprzeć?
            6. Jak zapobiegać depresji? Co możemy zrobić, aby uniknąć lub zminimalizować ryzyko obniżenia nastroju lub zachorowania na depresję?

            więcej
            webinary dla rodziców

            Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
            Koordynator 

            Małgorzata Sobolewska 

             

          • ,,Ełk - moja Mała Ojczyzna"

          • Zachęcamy do udziału w naszym szkolnym projekcie  

              ,,Ełk - moja Mała Ojczyzna"

             

            Każdy uczeń SP3 z klas I-VIII może wziąć udział w dowolnej części projektu lub we wszystkich jego częściach, wykonując zadania i oddając prace w ustalonym terminie.

             

            Pierwsze zadanie (styczeń 2022) - Symbole naszego miasta

             

            Stwórz krótką prezentację pt: „Symbolika Ełku”. W prezentacji powinny znaleźć się:

            - tytuł prezentacji,

            - symbole miasta,

            - wyjaśnienie genezy nazwy miasta,

            - barwy miasta,

            - inne elementy graficzne nawiązujące bądź kojarzące się z Ełkiem.

             

            Ocenie podlegać będą: zgodność z tematem, zawartość merytoryczna, grafika, animacja, estetyka, kreatywność.

             

            Należy pamiętać, że uczestnik projektu może zgłosić tylko jedną pracę konkursową.

             

            Każda praca powinna być opisana (tytuł pracy, dane uczestnika: imię, nazwisko, klasa).

             

            Zainteresowani uczniowie z pracą zgłaszają się do koordynatorek projektu bądź swoich wychowawców do 7 lutego (poniedziałek).

             

            Wykonane prace wezmą udział w konkursie na najładniejszą i najciekawszą pracę. Zwycięzcy otrzymają nagrody rzeczowe.

             

            Koordynatorki projektu:

            pani Monika Cybulska-Ryciuk,

            pani Agnieszka Podwojska,

            pani Krzysztofa Sokołowska

             

            Więcej informacji na temat projektu na stronie szkoły.

        • Konkurs biblioteczny - wyniki
          • Konkurs biblioteczny - wyniki

          • W konkursie bibliotecznym na rozwiązanie zadań z Biblioteczki Jesiennej wzięły udział 3 osoby: Igor Witkowski - kl. 4b, Igor Soliwoda-Bożewicz - kl. 2c oraz Szymon Gulbierz - kl. 3c. Wszyscy chłopcy otrzymali upominki, które ufundowała osoba prywatna oraz dyplomy.

          • Polonistka mnie nie zagnie...

          • 2 grudnia 2021 r. odbył się pierwszy etap Szkolnego Konkursu Czytelniczego Polonistka mnie nie zagnie…, w którym uczestnicy z klas 4-6 mieli wykazać się znajomością utworu Harry Potter i kamień filozoficzny, natomiast uczniowie klas 7-8 znajomością utworu Gwiazd naszych wina.

          • Spelling Competition

          • 1 grudnia w naszej szkole odbyła się trzecia edycja konkursu z języka angielskiego pt. "Spelling Competition". Do zmagań konkursowych przystąpiło 10 uczniów z klas czwartych. Wszyscy byli doskonale przygotowani, a konkurencje przebiegały szybko i sprawnie. Zadania polegały na literowaniu krótkich i długich wyrazów ze słuchu. Po trzech rundach udało się wyłonić zwycięską drużynę i uczennice z klasy 4B: Zuzanna Kalisz i Pola Kuligowska zostały Mistrzyniami Literowania. Wszyscy uczniowie otrzymali słodkie upominki, a laureatki nagrody. Dziękujemy za udział w konkursie i  zapraszamy  za rok. 

            Nauczyciele języka angielskiego

          • IV Edycja Konkursu IPN ,,Historia najnowsza Polski w poezji dzieci i młodzieży”

          • Oddział Instytutu Pamięci Narodowej w Białymstoku już po raz czwarty serdecznie zaprasza uczniów klas IV – VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych województwa podlaskiego, województwa warmińsko-mazurskiego oraz dzieci i młodzież, w szczególności pochodzenia polskiego, mieszkającą poza granicami kraju do udziału w konkursie poetyckim „Historia najnowsza Polski w poezji dzieci i młodzieży”. 

            Konkurs jest nie tylko formą popularyzacji historii Polski, ale również utrwala pamięć o losach wielu pokoleń Polaków i ich wkład w dążenie do odzyskania wolności i niepodległości oraz budowę suwerennego państwa w latach 1918 – 1989. Zadaniem uczestników konkursu jest przygotowanie w języku polskim własnego utworu poetyckiego, który powinien odnosić się do wartości patriotycznych lub upamiętniać wydarzenie, miejsce, osobę, symbol itp. z najnowszej historii Polski z lat 1918 - 1989 na podstawie dowolnie wybranego źródła historycznego. Dodatkowo do wiersza należy dołączyć autorski komentarz odnoszący się do materiału źródłowego (np. fotografii, dokumentu, wspomnienia, listu), który stał się inspiracją do powstania utworu. Źródła historyczne mogą pochodzić z domowych zbiorów, archiwów, ogólnodostępnej literatury lub portali internetowych. Zachęcamy w szczególności do korzystania z dokumentów opublikowanych na portalach tematycznych Instytutu Pamięci Narodowej.

            Celem konkursu jest kształtowanie wśród młodych ludzi świadomych postaw obywatelskich, przywiązania do historii, tradycji narodowych, języka ojczystego oraz budowanie tożsamości narodowej i regionalnej, a także propagowanie  wartości patriotycznych.

            więcej

          • Echa kresowych tradycji bożonarodzeniowych w Ełku

          • 15 grudnia 2021 r. odbyły się zajęcia na platformie Teams, które przeprowadziła p. Maria Konopko dla uczniów kilku klas naszej szkoły. Podczas prezentacji nauczycielka opowiedziała o tradycjach i zwyczajach wigilijnych i bożonarodzeniowych Kresowiaków, którzy po 1945 r. osiedlili się w Ełku. Uczniowie mogli obejrzeć zdjęcia i ilustracje poglądowe zaczerpnięte ze zbiorów muzeów etnograficznych oraz Narodowego Archiwum Cyfrowego.  Niespodzianką dla uczestników spotkania był wywiad przeprowadzony z Panią Bronisławą Dębską, ponad 90-letnią Kresowianką i członkinią Towarzystwa Przyjaciół Grodna i Wilna w Ełku, która wspominała, jak wyglądała wieczerza wigilijna w Lerypolu (powiat grodzieński) przed wojną.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 3 im. Henryka Sienkiewicza w Ełku
      • 87 732 60 40
      • Ełk, ul. Grodzieńska 1 Poland
      • ePUAP: /sp3elk/SkrytkaESP